wtorek, 31 lipca 2018

192. Hafty i przysłowia . I szydełko tunezyjskie

Witam:)

 Dziś ostatni dzień Lipca. Zapraszam do przeglądu prac uczestniczek zabawy U Splocika .

Przysłowia na lipiec były takie:

1. Gdy pająk w lipcu przychodzi, to ze sobą deszcz przywodzi, gdy swą
pajęczynę snuje, bliską burzę czuje.

2. Jeżeli w żniwa mysz w polu gniazdo wysoko zakłada, znak to, że zima srogie śniegi zapowiada.
Ściegiem dodatkowym był -ścieg za igłą, znany z angielskiego jako backstitch.

Ja wybrałam przysłowie drugie.
Na mojej pracy, myszka po ciężkiej pracy odpoczywa sobie nad wodą:)
 

 Shemat "lata" jako darmowy po sieci. Miałam w bardzo kiepskiej jakości, jednak dziewczyny z forum "wizaż" mnie poratowały. Bardzo dziękuję 😃 dziewczyny. Mulinki, których użyłam nie są według karty kolorów ,tylko jakie miałam ponieważ  efekt końcowy ma być jakby trochę zużyty. Na zdjęciu widać, że z pod kanwy przebija inny materiał. Jest to docelowe miejsce haftu. . I dopiero na zdjęciu zauważyłam, że muszę w jednym miejscu wypruć kilka krzyżyków i wyszyć je na nowo. Razem z wypruciem kanwy nie zdązyłabym zrobić tego dziś. Więc niestety nie wygląda to zbyt ładnie.

***
   Druga praca, którą mam do pokazania jest z cyklu Szydełko tunezyjskie dla początkujących .
Trzynasta już lekcja przypadała na miesiące czerwiec i lipiec.Tematem była POWTÓRKA. Odpowiedni temat na powtórzenie jakiegoś wzoru lub dokończenie niedokończonego.
Ja miałam właśnie taką jedną niedokończoną lekcję. Obecnie praca wygląda tak:


    Jest to bluzeczka mojej córki.Okazała się troszeczkę za krótka. Muszę kilka rzędów na dole jeszcze dorobić i podszyć górę zieloną podszewką.Dlatego do zdjęcia założyła pod spód czarny top.

Pozdrawiam serdecznie -Mięta :)



6 komentarzy:

  1. Bluzeczka po skończeniu będzie śliczna i pewnie córka już się cieszy.
    No tak, praca przy budowaniu gniazdka jest bardzo wyczerpująca, więc odpoczynek jest wskazany. :)
    Myszka wyszła bardzo fajnie i ja nie widzę tu żadnych krzyżyków do wypruwania.
    Zaraz dodam Cię do mojej notki.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka urocza mysia, niech wypoczywa skoro zmęczona i jeszcze te upały :) A bluzeczka super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wzory z tą myszką są urocze i taki też jest Twój hafcik :)
    Bluzeczka już mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję:) Długość gdy bluzeczkę zaczynałam niby była ok.Ale jak sie ktoś guzdrze to dzieci jakby szybciej rosną;)

      Usuń