piątek, 19 października 2018

205. Hafty i przysłowia na październik + szydełko tunezyjskie

Witam:)

 W 11 części haftowanych przysłów u Splocika takie były propozycje:
1. W październiku, gdy liść z drzewa niesporo opada, późną to wiosnę zapowiada. 
2.W krótkie dzionki października wszystko z pola, z sadu znika.
Ściegiem dodatkowym był sznureczek.
Ja wybrałam przysłowie drugie.
                                      Taki sobie ptaszek nieduży,przysiadł na gałązce i rozgląda się wokoło czy coś do zjedzenia znajdzie,coś migiem wszystko  z krzewów i drzew poznikało.

Sznureczkiem wyszyłam cieńsze gałązki.
Niżej powiększenie:

 ***
W nauce splotów szydełkiem tunezyjskim mamy już 16 lekcji za nami. Tematem ostatniej lekcji był wzorek zwany- Full Stitch (oczka pełne).Zadnie wybrała Beva, znalazła również wiele inspiracji :)

Chciałam zrobić szal lub komin,jednak nie miałam odpowiedniej ilości włóczki.Więc jest tylko czapka.
 Tak wyglądają oczka w zbliżeniu:
 


To tyle na dziś,pozdrawiam serdecznie-Mięta :)

PS.Dopisek. 
Czapka została zrobiona dla mojej córki. Czyli mogę chyba ją podpiąć jako prezent? Zgłaszam u Reni w Handmade Świętuje Cały Rok.
 
Miłego weekendu-Mięta

12 komentarzy:

  1. Czapka super i nadal podziwiam Twoje poczynania z szydełkiem tunezyjskim. :)
    Obrazeczek pięknie objaśnia drugie przysłowie - wszystko zniknęło, więc buduj karmnik, by ptaszyna miała co jeść. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Bardzo lubię prace szydełkiem, a tunezyjskie sploty sa zupełnie inne niz zwykłe.Chyba poszukam haftu z karmnikiem:)

      Usuń
  2. Jaki uroczy ptaszek i biedny zarazem, że nie ma co zjeść... nakarm go, dobrze? :) A czapeczkę śliczną zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ptaszyna biedna, ale jaka śliczna. Fajna czapka Ci wyszła :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super czapka ! Szybko uwinęłaś się z tym zadaniem , ja nawet nie zaczęłam !Pozdrawiam , Dorota

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zazwyczaj zawsze na sam koniec, więc choć raz chciałam być wcześniej:)

      Usuń
  5. ten wzór bardzo mi się podoba i jak tylko znajdę trochę czasu to na pewno coś zrobię:) piękne prace:) dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń