środa, 29 stycznia 2020

275. Kwiatki czy może gwiazdki ?

Witam:)

    Chciałam pokazać dwa w zasadzie drobiazgi, które są taką samą rzeczą ale różnie wykonaną. Są to portmonetki. Kiedyś coś bardzo oczywistego w każdej torebce, dziś raczej mało popularne.
Pierwsza :  Wykonana szydełkiem w gwiazdki, a może kwiatki?  
  
Tę zgłaszam do drugiego, styczniowego przysłowia w zabawie u    Splocika :
2. Każdy śnieg jest biały, ale nie wszystko, co białe jest śniegiem.
Gwiazdeczki są białe, i podszewka jest biała. Niestety ze śniegu nie są  ;)

**

Drugą natomiast zgłaszam do dwóch wyzwań. 

Pierw do Kreatywnej Jacewiczówki i jej  wyzwania -"Kości zostały rzucone" :


 
 Czyli rzucamy kośćmi i patrzymy co wypadnie. Ja znalazłam jedną kostkę, więc nagrałam telefonem jak rzucam :) 

  
Na obu rzutach wypadły dwie kropeczki. Sprawdzamy kolumnę pionową i poziomą, krzyżują się na "tkaninie". Ja wiem, że u mnie ta tabelka jest ledwo widoczna, ale u "Kreatywnej..."można ją powiększyć.

 A portmonetka jest z tkaniny i podszeweczka też,to się nadaje :)

I do wyzwania,  u Reni , jako 1 praca z 12  .
 Do fragmenetu wiersza Jerzego Ficowskiego :"Styczeń"-
"..a na szybach rosną srebrne 
liście i gałęzie." 

Wzór na tkaninie przypomina mi właśnie malowane mrozem kwiaty na szybach.
Cały wiersz jest na blogu u Reni. 

Tyle na dziś.Pozdrawiam serdecznie :)

16 komentarzy:

  1. Aniu, ale śliczne te portmonetki. Szczególnie pierwsza - wygląda jakby była zrobiona ze śnieżynek.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe prace obie :)
    Pierwsza w gwiazdki idealnie interpretuje przysłowie.
    Druga także pasuje do wyzwania u Reni.
    W tej drugiej widzę znajome wnętrze. :)))
    Miło mi, że bawisz się u mnie.
    Twoją fotkę i link dodałam do mojego wpisu.
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Obie piękne:)
    Ten pierwszy wzór zwany jest jaśminowym, wiec chyba jednak kwiaty,a le przecież mróz (jak był;) to też malował kwiaty na szybach:)
    Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję:) Dobrze,że nazwę wzoru przytoczyłaś:)

      Usuń
  4. piękne! mam nawet taką jedną, do haftowania, ale leży i czeka chyba na lepsze czasy. Wszystko co przeminęło, wraca do łask, więc może tez portmonetki? W każdym razie, piękne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :) Haftowane są śliczne,ale tam chyba len potrzebny.

      Usuń
  5. hmm, w tej pierwszej to chyba kwiatuszki, chociaż ruszając wyobraźnią to i śnieżynki , i gwiazdki i jesxzcze pewnie coś by się wymyśliło :) Uniwersalnie piękna :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Obie bardzo mi się podobają.:) Lubię takie praktyczne drobiazgi.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie super, szczególnie ta pierwsza z gwiazdeczkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pomysłowa i prześliczna interpretacja tematów :). Obie piękne, ale jakbym miała wybierać, to głosowałabym na gwiazdeczkową :).

    OdpowiedzUsuń
  9. Powstał bardzo kobiecy gadżet :) Tkaniny tu faktycznie co nie miara!

    OdpowiedzUsuń