piątek, 23 października 2020

332 Co ma szal do butów ;)

 Witam :) 

W tym miesiącu, w zabawie u Splocika takie były podane przysłowia :

1. Szewc bez butów chodzi, a czapnik bez czapki. 

2. Życie, to pojedyncza litera alfabetu. Może nie znaczyć nic, a może być częścią czegoś wielkiego.

   Wybieram nr 1.

  Ostatnio zrobiłam szal dla córki, na podstawie liv'a na fb ,w grupie świry rękodzieła inspirują. I pomyślałam sobie, że ja z tym szalem, to jak ten szewc  bez butów. Nie pamiętam kiedy ostatnio coś szydełkowałam dla siebie. Z jednej strony ciesze się, że córka i moja  siostra lubią nosić rzeczy, które im robię , a z drugiej może trzeba zrobić coś w końcu i dla siebie ? Na razie szal i czapka, która "się robi"... oczywiście dla córki do kompletu :) Zdjęcia robiłam dziś na balkonie, żeby kolor był jak najbardziej prawdziwy. Jest nawet ciepło lecz pochmurnie, a wczoraj jak było bardzo ciepło jak na tę porę roku, to okna umyłam :) 



   A pro po szewca. Myślę, że to przysłowie powstało ponieważ szewc kiedyś miał tak dużo pracy, że nie miał czasu na myślenie jakie sam by chciał mieć buty. Na dodatek porządne buty były drogie, a szewc zazwyczaj biedny. Teraz butów jest od groma i ciut ciut, ale nie wszystkie takiej samej jakości. Mam botki, które mają jeden sezon i własnie przydałoby się im fleki zmienić,  a znaleźć teraz szewca wcale nie jest łatwo. 

Kilka ciekawych bucików ;)







Założyłybyście któreś ?

Pozdrawiam serdecznie -Mięta :)

10 komentarzy:

  1. Bardzo trafnie podeszłaś do przysłowia i może dzięki zabawie będziesz miała swój szal i czapkę. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. Poza tenisówkami z Minionkami i niechodkami dla maluszka, mogłabym wszystkie te buty spokojnie nosić.
    Właśnie dzisiaj odebrałam z paczkomatu moje nowe buty zimowe. Długo szukałam jakiś polskiej firmy, mało sztampowe. Hehe, są rażąco czerwone i przepiękne.
    A co do przysłowia, to prawda, że większość robimy dla innych, ale to takie miłe uczucie coś móc komuś podarować zrobionego przez siebie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te butki dla maluszka wstawiłam tylko dlatego, że są urocze :)

      Usuń
  3. Wzór "fale" to jeden z pierwszych jakich się uczyłam będąc dziecięciem jeszcze;)Wzór świetny, można zrobić na drutach i na szydełku, zmieniać kolory lub nie- zawsze wygląda świetnie i tak jest i tym razem:) a co do szewca to mam tak samo, dlatego w tym miesiącu będzie inaczej;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyszło i cudny kolor. Buciki ciekawe , te przedostatnie z chęcią bym je przygarnęła.Miłego tygodnia ☘️🍄☘️🍄☘️🍄

    OdpowiedzUsuń
  5. Tak, te czerwone są bardzo w moim stylu, nawet mam podobne, tylko bardziej traperkowate. Te są lekko na ludowo, śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przysłowie stare jak świat, ale cały czas aktualne! Ileż z nas tworzy często dla kogoś, zapominając o sobie?

    OdpowiedzUsuń