czwartek, 29 października 2020

333. Książki i ich zakładki .

 Witam :)


   Następna zabawa, do  której miałam częściowo zrobione prace  ale  ich nie pokończyłam i co za tym idzie nie pokazałam kiedy należało, narobiła kilkumiesięcznych zaległości. To wyzwanie comiesięczne -zakładkowe u Hubki . Dziś nadrabiam ,więc będzie trochę długo i możliwe, że dla niektórych nudno . Zacznę od końca,  od miesiąca gdy utknęłam, czyli od Czerwca. ...  



 Tak dawno utknęłam ponieważ bardzo lubię książki o tematyce s/f i fantazy oraz wszelkie baśnie i oprócz kryminałów to takich posiadam najwięcej. Zwyczajnie nie wiedziałam co wybrać. W końcu stanęło na ulubionych : 
pierwszym tomie - "Harry Potter i kamień filozoficzny". -J.K. Rowling

Tak wygląda przód :


a tak tył (trochę koślawo rysowane ręcznie)


a tu w książce :
 

  Oraz książka "Baśniobór" - Brandon Mull , i taka zakładka  :



 Tył zwyczajny gładki to nie ma co pokazać.

***


Książka moich dzieci, gdy były małe:''Wakacje Mikołajka "- Rene Goscinny


 
 Rysunek chłopca przerysowałam ręcznie z tej strony. I dodałam co nieco:)


i książka z mojego dzieciństwa -"Wakacje z duchami" Adama Bahdaja. Pisałam o nich trochę tutaj. Czytana na czytniku.

 

Zamek i duszki znalazłam w internecie. Zamek gdzieś w czeluściach Pinterestu, a duszki na stronie miasto dzieci w kolorowankach. Krzaki moje :)



***
   Sierpień - połowa lata, czas urlopów( w normalnym stanie świata, a nie jak panoszy się wszędzie  pandemia ) pełen luz, czytaj Relaks . 


 Dodatkowe punkty za literkę "R" w tytule :)
Moja propozycja to książka "Gang różowych kapeluszy" -Anna Szczęsna .
Czytana na czytniku i dlatego okładka jest samotna.
 Co rzadko się zdarza w książkach,tutaj bohaterkami są cztery przyjaciółki,
 w wieku 60 +...

 
***
Wrześniowy temat mocno intrygujący był: 


    I tu mogłabym zamieścić pokaźną listę. Ponieważ jest sporo książek, w których nie podoba mi się zakończenie. Miedzy innymi:
  1. M.L.Kossakowska "Ruda sfora". Książka bardzo ciekawa, ale zakończenie nie takie.
  2. Lackberg Camilla-"Pogromca lwów". Dwa lata temu przeczytałam wszystkie tomy po kolei do tej dziewiątej części. Jedne podobały mi się bardziej inne mniej, a ta ....zakończenie nie podobało mi się tak bardzo, że 10 części nie przeczytałam do tej pory...

  Jednak do wyzwania wybrałam dwie książki tego samego autora. Są to "Nędznicy" i "Katedra Marii Panny w Paryżu -Wiktora Hugo. 

 Obie są książkami pięknymi, przy których czytelnikiem targają różne emocje i śledzi się z zapartym tchem losy bohaterów, a jednak zakończenie nie podoba mi się w obu . 
Moja zakładka:


  Tak mogła by wyglądać Kozeta(tylko tu nie ma wiadra) gdy spotkał ją Jean Valjean. W tle mapa starego Paryża.


 
    Z drugiej strony jest stare zdjęcie przedstawiające Katedrę Marii Panny w Paryżu(fr. Notre-Dame de Paris Jedna z najbardziej znanych katedr na świecie. Jej budowa trwała ponad 180 lat (1163–1345). Która pasuje do drugiej książki.

   Szukałam w internecie postaci Esmeraldy, by ją tu umieścić, ale wszystkie dostępne były wyłącznie "disnejowskie", a taka ani do treści, ani tu by nie pasowała .
 

 Tyle zaległości. Kto dał radę dotrwać do końca?
Październikowa zakładka będzie w osobnej notatce.

Pozdrawiam serdecznie-Mięta :)


13 komentarzy:

  1. Dotrwałam do końca, bo bardzo podobają mi się Twoje zakładki.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Również dotrwalam bez trudu do końca. Fajne zakładki i ciekawe lektury wybrałaś. Lubię Hugo i to były dla mnie dobre lektury na studiach. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne zakładki :-) Najbardziej zachwyca mnie to do "Baśnioboru" :-) Z przjemnością obejrzałam wszystkie :-)
    pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że narobiłaś i Ci się chciało. Zakładki świetne. Najbardziej przypadła mi do gustu zakladka z ruchomą dziewczynką.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zakładki i idealnie pasujące do wybranych tytułów. Ta do "Nędzników" podoba mi się jednak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Same super zakładki, mi najbardziej spodobała się ta z chłopcem na plaży :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zakładki przepiękne i jakie pomysłowe! Wszystkie królują już w galeriach! Super, że udało Ci się nadrobić, bo naprawdę są świetne! POzdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń