środa, 10 listopada 2021

420 . "Czekolada"- Joanne Harris

 Witam ;) 

Dużo mam do nadrobienia na liście czytelniczej. Książka przeczytana już dawno do zaległego tematu z lata na blogu Książki Sardegny 

temat -Paryskie klimaty

 "Czekolada"-Joanne Harris


Mała mieścina, prawie wieś. Jedna knajpa, jeden sklep..
i kościół z jednym księdzem, który uważa się za alfę i omegę...
Który chce mieć wpływ na każdego mieszkańca i decydować jak wszyscy mają żyć.. a jednak nie rozumie wcale tych ludzi.
W takim miejscu postanawia zatrzymać się Vianne z kilkuletnią córką o dziwnym imieniu Anouk i otwiera sklep z czekoladą
„La Celeste Praline”...dokładnie na wprost kościoła...
Ciekawie opowiedziana historia, z odrobiną magii. Raz narratorem jest Vianne ,innym razem jej wróg -ksiądz Reynaud (który ma pewne grzechy na sumieniu)
 Mocno nakreślone charaktery wielu osób, np pewnej staruszki- Armande Voizin. Jej córki Caroline, która nie pozwala widywać się synowi z babcią. Właściciela knajpy,który bije żonę....Różne osobiste historie snują się nad kubkiem gorącej czekolady...
Podobała mi się ta książka .😊😊    
Pozdrawiam serdecznie -Mięta :)

Ps. Tę notatkę napisałam dawno temu na grupie fb"Trójka e-pik".
  Na blogu nadrabiam ponieważ dawno mnie tu nie było ;) 
                                                                                                                                                                                                         

 

4 komentarze:

  1. Polecam pozostałe tomy cyklu "Vianne Rocher". Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To koniecznie pisz częściej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapowiada się na interesującą lekturę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Film oglądałam, może czas na książkę ale stosik mi rośnie do czytania, a czasu brak :) Pozdrowionka gorące :)

    OdpowiedzUsuń