środa, 15 czerwca 2022

455. Zaległości wiosenne - Rękodzieło i przysłowia 4 i 5 :)

 Witam :) 

 Letnie nagromadzenie energii starcza mi na jesień i jako tako zimę, a wiosną no cóż ....nic mi się nie chce. Potem nadrabiam zaległości w zależności od stopnia ich trudności, czasem nie nadrabiam wcale :/

Dziś trochę nadrobię.

 Przysłowia w Kwietniu, z zabawy u Splocika-

 Rękodzieło i przysłowia były następujące : 

1. Baba o szydle, chłop o mydle.
2. Leniwemu baranowi ciąży jego wełna.

Zrobiłam szydełkowego baranka. Baranek młody więc jeszcze rogi mu nie urosły ;) W zasadzie pasuje do obu przysłów. Zrobiony szydełkiem(szydło) i baranek przed strzyżą, to ma dużo wełny .

 

Baranek zrobiony na podstawie filmu z  youtube .

Nie wiem czy Małgosia przyjmie, ale chciałam baranka zgłosić w tym miesiącu do kolejnej edycji zabawy Pascha 2022-2023


 ***
Natomiast na Maj, Splocik wyszukała takie  przysłowia:
1. Maj zieleni łąki, drzewa, już i ptaszek w polu śpiewa.
2. Książka jest niczym ogród, który można włożyć do kieszeni.

Miałam pewien pomysł, wiedziałam co chcę(szytą okładkę na książkę) ale nie wiedziałam zbytnio jak. I szukanie tego jak by to zrobić zajęło za dużo czasu, i termin minął. Więc, żeby nie mieć chociaż w tej zabawie zaległość pod przysłowie nr. 2, podpinam wykonaną przeze mnie w maju zakładkę do książki "Mały książę", którą pokazywałam TU 
Dorobiłam ramkę złotą farbką. Niestety nie wyszła idealnie równo. Teraz przód zakładki wygląda tak : 
 I banerek -


 
Pozdrawiam serdecznie - Mięta :)


7 komentarzy:

  1. Baranek jest uroczy i faktycznie wpisuje się w oba przysłowia. :)
    Zakładka jakoś mi umknęła w tamtym wpisie.
    Jest fajna a na dodatek ma ogród różany z drugiej strony. :)
    Ramka? A kto powiedział, że musi być prosta?
    Twój link i fotki dodałam do moich odpowiednich wpisów.
    Miło mi, że bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie podobnie, ale do tego dochodzi wiosną ogród i niekończące się prace wiec nieco odpuszczam net;) baranek uroczy a zakładka super! pozdarwiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Przynajmniej próbujesz nadrabiać zabawy :) Ja biorę udział teraz tylko w jednej i ledwo się wyrabiam... Słodki baranek, a Małego Księcia uwielbiam.
    Uściski

    OdpowiedzUsuń
  4. Baranek jest prześliczny!!!!
    Serdeczności posyłam :).

    OdpowiedzUsuń
  5. Baranek uroczy, słodki. Aż by się chciało go przytulić.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowny baranek, śliczna zakładka.

    OdpowiedzUsuń