wtorek, 4 lutego 2020

278. Polskie miasta w zentangle,nr 2 i nr 3.

Witam :)

W przypadku wyzwania rysunkowego "Polskie miasta w Zentangle" dziewczyny mają już zasobą połowę listy. Ja trafiłam tam późno więc je gonię ,trochę niemrawo mi to idzie. Mam do pokazania dwa rysuneczki.
Miasto nr2-. Czechowice -Dziedzice . 
ciekawostki z internetu:
"...Czechowice-Dziedzice stanowią ośrodek przemysłowy z kopalnią węgla kamiennego, walcownią metali, fabryką zapałek, fabryką sprzętu elektrotechnicznego oraz rafinerią.Według danych z 2017 r. miasto miało 35 631 mieszkańców. Pod względem liczby ludności jest to trzecie największe miasto w Polsce niebędące siedzibą powiatu...
   Na terenie gminy znajduje się rezerwat przyrody Rotuz i obszar Natura 2000 Dolina Górnej Wisły której obszar w okresie lęgowym zasiedla co najmniej 1% populacji krajowej następujących gatunków ptaków: bączekbąkdzierzba czarnoczelnamewa czarnogłowarybitwa białowąsarybitwa rzecznarybitwa czarnaszablodzióbślepowroncyrankaczernicakokoszkakrakwakrwawodzióbperkoz dwuczubypłaskonossieweczka rzecznamewa śmieszkazausznik. Na terenie gminy występuje też 9 pomników przyrody, w tym 8 drzew pojedynczych i 1 aleja złożona z lip drobnolistnych ".



"Walcownia Metali „Dziedzice” S.A. powstała w 1896 roku. Jest uznanym na świecie producentem półfabrykatów z metali nieżelaznych, a w szczególności prętów mosiężnych, rur mosiężnych, płaskowników mosiężnych, rur kondensatorowych do wymienników ciepła, a także taśm mosiężnych i krążków monetarnych do wyrobu monet." 

I moja interpretacja rysunkowa: 
 
  Wszystkie cienkopisy się wypisały.Użyłam długopisu, ale się niesprawdził, co widać :(  
W środku znajdują sie krążki monetarne, a dookoła to są różnej średnicy pręty i rury.

Miasto nr 3- Kalisz
  Na blogu u Małgosi dowiemy się, że w Kaliszu była kiedyś słynna fabryka fortepianów i że jest miastem przyjaznym kotom:) Kocham koty, ale pomysłu na rysunek nie chciałam powielać,więc musiałam sama czegoś jeszcze się o Kaliszu dowiedzieć. I znalazłam :)
Ciekawostki z internetu :
"Kalisz jest najstarszym miastem na ziemiach polskich; w roku 1960 święcił uroczyście 1800-lecie swojej udokumentowanej historii.
     Tyle właśnie wieków minęło bowiem od czasu, gdy starożytny geograf Klaudiusz Ptolemeusz odnotował istnienie na ziemiach polskich osiedla pod nazwą Kalisia. Następne wzmianki pisane o nim zaczną się pojawiać dopiero po upływie tysiąca lat, ale intensywne poszukiwania archeologiczne prowadzone po II wojnie światowej potwierdziły wiarygodność starożytnego przekazu. Odkryły one w okolicach Kalisza ślady osadnictwa sięgającego aż po epokę brązu (XVII-VII w. p.n.e.)...   
   ...W połowie XIX w. powstały tu monumentalne budowle klasycystyczne: Szkoła Wojewódzka (1819 r.), Gmach Trybunału (1820-1824), Pałac Gubernatorski (1824-25), Most Kamienny (1825 r.). Znaczące też były osiągnięcia miasta jako ośrodka intelektualnego. Z Kaliszem związani byli m.in. A.Asnyk, M.Konopnicka, W.Bogusławski, St.Szolc-Rogoziński, M.Dąbrowska..."

Most Kamienny,to najstarszy i najpiękniejszy most w Kaliszu. Powstał w 1825 roku. Do jego budowy użyto piaskowca krajowego. Był pierwszym w mieście mostem z kamienia. Most kamienny w 1920 r. został wpisany do rejestru zabytków kultury i sztuki;

Mosty z kamienia z czasem nabywają rys  i szlachetnych pęknięć, a to moj kaliski kawałek mostu:
 

Pozdrawiam serdecznie-Mięta:)




5 komentarzy:

  1. Czechowicami mnie zaskoczyłaś, choć i ten drugi rysunek jest bardzo ciekawy- jestem pełna podziwu:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe interpretacje! Świetnie Ci idzie, widzę, że się wciągnęłaś w zabawę i nie idziesz na łatwiznę :).

    OdpowiedzUsuń
  3. No no...jestem pod wrażeniem. Zarówno dociekliwości jak i interpretacji zilustrowania miast ;) cacy!!!

    OdpowiedzUsuń