czwartek, 14 stycznia 2021

351 . Dzierganie i supłanie - lekcja 1

 Witam :)

   W tym roku mamy dużo zmian w tematach  zabaw / wyzwań blogowych. Renia proponuje naukę dziergania na drutach i supłania szydełkiem.



   Ja wprawdzie na szydełku potrafię dużo zrobić, jednak zawsze można się jeszcze czegoś nowego dowiedzieć lub nauczyć. Natomiast z drutami zawsze mi kiepsko szło. Więc pomyślałam, że się  trochę podszkolę choć w podstawach. Kto wie, może na tyle opanuję te druty, że i czapkę zrobię...o chuście czy szalu na razie tylko pomarzyć mogę, strasznie podobają mi się ażurowe ...

Do rzeczy. Tematem lekcji pierwszej jest :

OCZKO PRAWE i ŚCISŁE ( ścieg francuski na druty i szydełko) 

Kiedyś bardzo spodobały mi się opaski u Splocika . Na takie się jeszcze nie pokusiłam, ale zrobiłam prostszą. 

Kawałek ...

 
dużo większy kawałek...

i całość :

Trochę krzywo, ale jak na pierwszy raz,chyba nie tak źle ;)
 
***
   Przy okazji tematu dziergania i supłania chcę pokazać czapkę szydełkową, którą zrobiłam jakiś czas temu, a tu jej nie pokazywałam.
  

Zgłaszam ją do kolejnej
 edycji zabawy-  Rękodzieło i przysłowia 2  
do tematu drugiego : 

2. Kto ma głowę na karku, ten i czapkę zdobędzie. 

   Gdy robi się zimno na zewnątrz powinno się chronić uszy, a najlepiej całą głowę przed przemrożeniem. Żeby zapalenia ucha  lub zatok nie dostać. Kto ma głowę na karku to zawczasu się w czapkę lub opaskę zaopatrzy ;)




    Policzyłam sobie, że to już piaty rok będzie jak się bawię u Splocika :)
Zeszły trochę marnie mi poszedł, mam nadzieję że w tym nie będę miała żadnych braków z pracami.

Pozdrawiam serdecznie -Mięta :)

 


21 komentarzy:

  1. Bardzo dobrze wychodzi Ci dzierganie. Czapka i opaska są super. Pozdrawiam cieplutko ⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄⛄

    OdpowiedzUsuń
  2. Czapka i opaska bardzo dobrze Ci wyszły. :)
    Trochę treningu i będziesz śmigać drutami. :)
    Twój link i fotkę dodałam do mojego wpisu.
    Cieszę się, że dalej bawisz się u mnie. :)
    Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fantastyczna robota. Dasz radę. Trochę wprawy i będziesz śmigać aż miło. U mnie jest odwrotnie. Na drutach to jakoś leci, ale szydełko to czarna magia. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Więc u Rani ja się uczę na drutach, a ty Haniu może na szydełku ?

      Usuń
  4. Brawo Ty, pięknie ogarnęłaś tematy, czapka szydełkowa rewelacyjna, opaska pięknie wyszła, nie przepadam za ścięgien francuskim.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super czapka. Opaska ciekawa. Może kiedyś też spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję:) Zrobienie opaski nie było aż tak trudne jak podejrzewałam.

      Usuń
  6. Już jest bardzo dobrze, a małymi krokami dojdziesz do takiej wprawy, że będziesz śmigała na drutach ;)
    świetna opaska i czapka, brawo:)
    Dziękuje za udział w zabawie i pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo, bardzo ładnie i nic tam krzywego nie widzę. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajna opaska - nie widać, żeby coś krzywo wyszło ;-). Super ta szydełkowa czapka i w dodatku w słonecznym kolorze :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Opaska i czapka wyszły Ci ślicznie :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Opaska i czapka wyszły Ci super :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ładnie wyszła opaska. Czapeczka równie piękna. Uwielbiam żółty kolor.
    Ciepło pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne te Twoje prace i pięknie Ci wyszły:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna czapa, a opasce też niczego nie brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Robienie opasek wciąga ;) a czapka jest super, ma fajny kolor

    OdpowiedzUsuń