sobota, 16 stycznia 2021

354. "Gruba" - Natalia Rogińska

 Witam:)


"Gruba"- Natalia Rogińska

256 stron 

   Główną bohaterką jest młoda kobieta Magda. Jest bardzo zdolną i dobrze zarabiającą graficzką. Niedługo zamieszka w swoim własnym mieszkaniu. W pracy miewa raz lepsze raz gorsze dni, niektórzy bywają uszczypliwi, ponieważ...dziewczyna  ma  ogromny problem, który rujnuje jej życie osobiste...jest strasznie gruba. Dodatkowo  toksyczne relacje z matką, która jest uzależniona od papierosów, telewizji, ścisłych diet i forsownych ćwiczeń nie nastrajają do optymizmu.  Jedyna osoba, która kocha Magdę bezgranicznie jest jej babcia. Nastaje w końcu taki dzień gdy postanawia wziąć się za siebie i udaje się do dietetyczki. Małymi kroczkami zaczyna zmieniać swoje przyzwyczajeni . A gdy się zakochuje i jest szczęśliwa zauważa nawet spadek wagi... Niestety matka za jej plecami zgłasza ją do programu telewizyjnego, w którym na oczach widzów mają ją radykalnie odchudzić. Przy okazji też chce sama na tym skorzystać .

Książka młodej współczesnej pisarki. Treść porusza ważne tematy takie jak orientację seksualną czy własną akceptację. 

Nie podobał mi się natomiast skład. Trafiłam na jakiegoś bubla. 
  Od 64 strony reszta jest co chwile pozamieniana, następna to 69, po 72 trafiamy nagle na 65. A 73 strona jest po 80 tej i tak do 100 wrrrrrr.. wyobrażacie sobie ile się musiałam namęczyć by wątków nie pogubić ? Ale byłam ciekawa jak się Magdzie w końcu ułoży .

Książkę przeczytałam w ramach styczniowego wyzwania Trójka e-pik
do tematu: książka z motywem (lub autorem) LGBT

***
  Przy czytaniu towarzyszyła mi zakładka, którą trochę już uzupełniłam.  Chodzi o zakładkę, na której rysuje się wzorki zentangle, z wyzwania u Danusi 

 
  Zakładek jest dwanaście, po jednej na miesiąc. Do pobrania u organizatorki. Część dolna to kalendarz, na którym zaznaczamy sobie dni, w których czytamy książki :)



Pozdrawiam serdecznie -Mięta :)




4 komentarze:

  1. Ciekawą lekturę czytałaś, lubię, gdy autor porusza ważne tematy społeczne. Wtedy nie jest dla mnie istotne czy odbiorcą ma być młodzież czy dorosły.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę lepiej złożonych kolejnych książek

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż nie chce się wierzyć, że tak źle złożyli książkę, a temat ciekawy.
    Dziękuję za wsparcie. :)

    OdpowiedzUsuń